Nie dajmy się nabrać oszustom! Bądźmy czujni!
Kreatywność i błyskotliwość oszustów nie zna granic. Jednak nasze działania profilaktyczne przynoszą pozytywne efekty. Tak było w przypadku wczorajszych nieudanych prób wyłudzenia 112 tys. złotych od dwóch mieszkańców naszego powiatu. Nadal apelujemy o maksymalną czujność i ostrożność oraz stosowanie zasady ograniczonego zaufania. Zanim podejmiemy decyzje związane z naszymi oszczędnościami, sprawdźmy to dzwoniąc pod nr 47 79 43 211.
Stosowane przez złodziei metody wzbogacenia się cudzym kosztem stanowią już szeroki wachlarz, który z dnia na dzień rozwija się o kolejne innowacyjne pomysły. Przykładów jest mnóstwo, dlatego też zanim podejmiemy decyzję mającą związek z naszymi finansami, które niekiedy stanowią oszczędności naszego życia sprawdźmy informacje, które przekazała nam osoba kontaktująca się z nami. Nie podejmujmy szybkich i pochopnych decyzji.
Pamiętajmy, że policjant nie będzie żądał od nas pieniędzy w celu prowadzenia czynności policyjnych.
Z pewnością w takich przypadkach będzie się kontaktował osobiście, a nie telefonicznie. Tak było w przypadku wczorajszej nieudanej próby wyłudzenia od 94 - letniej mieszkanki naszego powiatu sumy 62 tys. złotych jako zadośćuczynienia za śmiertelny wypadek, który rzekomo spowodował jej wnuk. Kobieta zaalarmowała członków rodziny i Policję. Niespełna godzinę później najprawdopodobniej ci sami oszuści próbowali wyłudzić 50 tys. złotych od 79- letniego mieszkańca gminy Wschowa informując go o tym, że jego syn śmiertelnie potrącił pieszego i rodzina domaga się zadośćuczynienia. Również w tym przypadku nie zawiodła intuicja i trzeźwość umysłu. Mężczyzna skontaktował się z rodziną i synem, który zaskoczony był informacjami, które usłyszał. Zaalarmowano Policję.
W przypadku obaw i podejrzeń co do próby dokonania oszustwa, należy niezwłocznie powiadomić o tym Policję.
Pamiętajmy, aby o takich sytuacjach, zdarzeniach rozmawiać z najbliższymi, a zwłaszcza z seniorami, którzy stanowią najlepszą pożywkę dla złodziei, którzy wykorzystują ich łatwowierność i naiwność. Nie bądźmy obojętni i wcześniej ostrzegajmy krewnych, że mogą do nich telefonować osoby podszywające się pod członków rodziny.
Apelujemy również do pracowników banków, aby przeprowadzili dłuższą rozmowę z osobami starszymi zgłaszającymi się do punktów kasowych celem wypłaty dużej sumy pieniędzy. Niekiedy taka rozmowa mogłaby uchronić oszczędności seniorów.
opr. kom. Maja Piwowarska